söndag 9 augusti 2009

Första token…

anmäler sig frivilligt - det är ju naturligtvis jag själv…

Hemkommen till västkusten efter drygt fem underbara veckor på Gotland i vårt älskade Buttle. Reflekterar över sommarens reflektioner över de händelser som har påverkat oss alla närvarande på Gotland och samt de med djupa relationer och kopplingar till ön. Jag syftar inte främst på det goda vädret som generöst har låtit oss njuta, utan mer på kollisionen utanför Nynäshamn och Landshövdingens sorti från residenset i Visby. Den senare hann väl knappt diska efter sin årliga tillställning med drygt 300 gäster innan hon fick packa ihop och åka hem till potatisstaden Alingsås.

Reflektionerna om detta kommer jag att dela med mig av de närmaste dagarna. Alla kommer inte säkert tycka om mina reflektioner och ifrågasättanden, men det ser jag bara som ett friskhetstecken…

Gotland i mitt hjärta…

1 kommentar:

  1. Härligt att du kommit igång med Bloggen. Vilken underbar härlig, händelserik och skön sommar vi haft på Gotland. Det var svårt att lämna ön i går och återvända till fastlandet.

    SvaraRadera